Onderscheidende kracht is essentieel voor de retail en service sector. De basisfilosofie is service & contact.
Cliënten die bij elk contactmoment een positieve ervaring hebben, keren vlugger terug voor een herhaalaankoop, spenderen meer per aankoop en raden je bedrijf aan binnen hun sociale netwerk.

Onderscheidend verkopen met échte aandacht 

Consumenten hechten steeds meer waarde aan deskundig, clientvriendelijk en servicegericht personeel. Door de ontwikkeling van de belevingseconomie worden er nieuwe eisen gesteld aan het vakmanschap binnen de retail en service sector.
Clientgerichtheid is een bedrijfsstrategie die is gebaseerd op het centraal stellen van je client om een positieve beleving te bieden bij elk contact met je product of dienst. Hierdoor bouw je aan langdurige relaties met je cliënten.

Het verzorgen van een warm welkom

Cruciaal bij een positieve beleving is de eerste indruk, investeren in een gastvrije, warme en sprankelende ontvangst is een zeer waardevol component voor een ultieme servicebeleving.

Belangrijke vaardigheden zoals belevingsgericht en professioneel handelen, kritisch denken, wendbaarheid, aanpassingsvermogen, effectieve communicatie, verbeeldingskracht en nieuwsgierigheid zijn noodzakelijk om de best mogelijke authentieke clientervaring te garanderen.

Adequaat signaleren en dienstbaar handelen op geuite en onuitgesproken wensen en behoeften van de client is de gouden standaard. Ze verwachten dat je je beloftes waarmaakt inclusief een memorabele beleving.

Uit diverse internationale gevalideerde onderzoeken blijkt dat bedrijven met een clientgericht bedrijfsmodel ca. 60% winstgevender zijn dan bedrijven die niet primair gericht zijn op de client.

Awards

De populariteit van consumenten awards is een belangrijke richtingbepaler van de belevingseconomie. Voorbeelden van enkele toonaangevende waarderingsinstituten zijn Retailer of the Year – verkiezingen met publiek & vakprijzen, de Michelin gids voor onderscheidende restaurants en hotels en Shopping Awards – verkiezingen met publiek & vakprijzen.

Dienen en verdienen

Onderscheidende retail & serviceprofessionals veranderen cliënten in loyale ambassadeurs.  Ze creëren excellente clientinteracties, verbazen, verrassen en overtreffen op positieve wijze en zijn meesters in het bereiken van WOW-momenten. Ze bouwen droommerken!

Diplomatiek en anticiperend handelen, iedereen kan het leren!

Wil jij graag uitzoeken hoe bij jou verbetering te realiseren is? We beantwoorden jouw vragen graag.
We helpen je graag met onze ervaring.

Maak nu een afspraak voor een vrijblijvend kennismakingsgesprek.

2021– Team Uljée Business Services